سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگــر انفـــرادی
قالب وبلاگ

بی شک سخنان روز شنبه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای یکی از مهمترین مقاطع نظام جمهوری اسلامی است . در بعد خارجی فرمایشات ایشان تکلیف مذاکره با آمریکا ، موضوع هسته ای ، فشارهای دشمنان ، نیرنگها و فریب ها ی آمریکا و نهایتا راهکار مذاکره که منوط به عدم فشار بر ایران و عدم دخالت در منطقه و قبول حق مسلم انرژی صلح آمیز هسته ای است را روشن نمود .


اما نکته مهم دیگر فرمایشات ایشان در خصوص اختلافات داخلی سران قوا و بداخلاقی های سیاسی بود که حجت را بر همگان تمام کرد .
بخشی از سخنان مهم ایشان نقل به مضمون چنین است :
"این رفتارها متناسب با سوگندها و تعهدات نیست و این رفتارها حقوق اساسی مردم را نیز تضییع میکند "
با توجه به سخنان یکسال اخیر رئیس جمهور که دائما از قانون اساسی و اینکه من یعنی رئیس جمهور سوگند خورده ام که از آن پاسداری کنم و آن را اجرا نمایم ، و در جند مصاحبه تلویزیونی بر سر این موضوع اصرار زیادی نمودند و حتی هیئتی نیز برای دفاع از قانون اساسی و معاونتی نیز برای پاسداشت قاون اساسی تأسیس نمودند ، ضروریست اولا ریاست محترم جمهور و دیگر سران قوا و مسئولان نصایح و تذکرات مشفقانه و دلسوز رهبر انقلاب را نصب العین خود قرار داده و در این اوضاع اقتصادی تمام تلاش خود را جهت خنثی نمودن تحریم ها به کار بندند . دیگر اینکه یک نگاهی هم به اقدامات یک سال گذشته خود انداخته و ببینند چقدر با قسم ها و سوگندهایی که خورده اند مطابقت دارد .
انشاءالله که همین نصیحت های پدرانه کافی باشد و مسئولان با اقدامات خود نگرانی های رهبر عزیزمان را برطرف نمایند .


[ دوشنبه 91/11/30 ] [ 10:30 صبح ] [ آیه ] [ نظر ]

اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر (ص)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه‏گذاری گردید. اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی، در حوادث گوناگون- از قبیل شهادت حسین بن علی (ع) در عاشورا- به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسل های بعد، از دستاورد شهادت استفاده زیادی نخواهند برد.

درست است که خدای متعال، شهدا را در همین دنیا هم زنده نگه می‏دارد و شهید به طور قهری در تاریخ و یاد مردم ماندگار است اما آن ابزار طبیعی که خدای متعال برای این کار- مثل همه‏ کارها- قرار داده است، همین چیزی است که در اختیار و اراده ماست. ما هستیم که با تصمیم درست و بجا، می‏توانیم یاد شهدا و خاطره و فلسفه شهادت را احیا کنیم و زنده نگهداریم.

اگر زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) در طول آن روزهای اسارت - چه در همان عصر عاشورا در کربلا و چه در روزهای بعد در راه شام و کوفه و خود شهر شام و بعد از آن در زیارت کربلا و بعد عزیمت به مدینه و سپس در طول سال های متمادی که این بزرگواران زنده ماندند - مجاهدات و تبیین و افشاگری نکرده بودند و حقیقت فلسفه‏ عاشورا و هدف حسین بن علی و ظلم دشمن را بیان نمی‏کردند، واقعه عاشورا تا امروز،جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی‏ماند.

چرا امام صادق(ع) - طبق روایت - فرمودند که هرکس یک بیت شعر در باره حادثه‏ عاشورا بگوید و کسانی را با آن بیت شعر بگریاند، خداوند بهشت را بر او واجب خواهد کرد؟ چون تمام دستگاههای تبلیغاتی، برای منزوی کردن و در ظلمت نگهداشتن مساله عاشورا و کلا مساله‏ اهل بیت (ع)، تجهیز شده بودند تا نگذارند مردم بفهمند چه شد و قضیه چه بود. تبلیغ، این‏گونه است.

آن روزها هم مثل امروز، قدرت های ظالم و ستمگر،حداکثر استفاده را از تبلیغات دروغ و مغرضانه و شیطنت‏آمیز می‏کردند.در چنین فضایی، مگر ممکن بود قضیه‏ عاشورا - که با این عظمت در بیابانی در گوشه ای از دنیای اسلام اتفاق افتاده - با این تپش و نشاط باقی بماند؟ یقیناً بدون آن تلاش ها، از بین می‏رفت.

آنچه این یاد را زنده کرد، تلاش بازماندگان حسین بن علی(ع) بود. به همان اندازه که مجاهدت حسین بن علی(ع) و یارانش به عنوان صاحبان پرچم، با موانع برخورد داشت و سخت بود، به همان اندازه نیز مجاهدت زینب(س) و مجاهدت امام سجاد(ع) و بقیه بزرگواران، دشوار بود.

البته صحنه آن‏ها، صحنه نظامی نبود؛ بلکه تبلیغی و فرهنگی بود. ما به این نکته‏ها باید توجه کنیم. درسی که اربعین به ما می‏دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم (29 شهریور 1368)


[ چهارشنبه 91/10/13 ] [ 1:12 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

نظام جمهورى اسلامى از همه‌ى این دشوارى‌ها و گردنه‌هاى سخت عبور کرده. مگر عبور نکردیم؟ مگر متوقف ماندیم؟ مگر توانستند به جمهورى اسلامى ضربه وارد کنند؟ مگر توانستند به آرمانها و اصول جمهورى اسلامى خدشه‌اى وارد کنند؟ نتوانستند. این هم یک واقعیت است. این واقعیتها باید دائماً جلوى چشم ما باشد.


[ یکشنبه 91/5/15 ] [ 1:41 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

برگزاری سالگرد انقلاب به وسیله خود مردم مخصوص انقلاب اسلامی ایران است


[ یکشنبه 90/11/23 ] [ 1:6 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

امام خامنه ای :

از مقابله کنندگان با اسرائیل علناً پشتیبانی می کنیم


[ شنبه 90/11/15 ] [ 11:51 صبح ] [ آیه ] [ نظر ]

صدا را می‌شنوید؟
صدایی وحشتناک و مهیب است.
گویی چیزی در حال ازهم پاشیدگی است.
چه کسی تصور می کرد که این رژیم غاصب امروز رو به زوال بگذارد.
ما باورمان هم نمی شد، اما او می‌دانست.او که رهبر تمام جهان است.

 

"آقایان؛ مطمئن باشید که رژیم اسرائیل از درون پوسیده و نسل کنونی به هیچ وجه آمادگی ایثار و فداکاری برای حفظ آن را ندارد."
بیانات رهبر معظم انقلاب در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین (4 اردیبهشت 80)

"چهل سال گذشته است؛ اگر چهل سال دیگر هم بگذرد، عاقبت دولت اسرائیل نابودشدنی است و باید نابود بشود. تا چند صباح قبل از این، هیچ کس فکر نمی کرد که ابرقدرت شرق اینگونه متلاشی بشود. اگر دو سال قبل کسی می گفت که ابرقدرت شرق از بین خواهد رفت، عده یی فیلسوفانه ریش می جنباندند که بله، شما ساده هستید! آن روزی که امام در نامه به گورباچف نوشتند که بعد از این مارکسیسم را باید در موزه ها پیدا کرد، عده یی پوزخند زدند! دو سال یا سه سال نگذشته بود که آن پیشگویی تحقق پیدا کرد. بعد از درگذشت امام، به یک سال نرسید که همه چیز دگرگون شد؛ چ هطور نمی شود؟ قدرت استکباری امریکا هم از بین خواهد رفت، او هم متلاشی خواهد شد، این قدرت جهنمی ماندنی نیست، اسرائیل هم ماندنی نیست. این، حرف دولت و ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است، و همین خواهد شد. این، در سایه ی هوشیاری شما ملت و هوشیاری ملتهای مسلمان عملی خواهد شد. ما باید تلاش کنیم. وظیفه ی ما تلاش کردن است."
سخنرانى در دیدار با گروه کثیرى از آزادگان، در اولین سالگرد آزادى و بازگشت به کشور (28 مرداد 1370)

 همه روشنفکران کشورهای اسلامی، همه سیاستمداران آزاداندیش، همه آنهایی که دستشان در حنای استکباری امریکا رنگ نگرفته است، معتقدند که باید با اسرائیل مقابله کرد؛ یعنی این را جزو مصالح کشورشان می دانند. و اما جمهوری اسلامی ایران از روز اول، موضعش را در مقابل این پدیده زشت، روشن کرده است . موضع جمهوری اسلامی ایران که امام فرمودند، بارها مسؤولان گفت هاند و ما هم بارها تأکید کرد هایم، این است که اساساً این غده سرطانی اسرائیل باید از این منطقه کنده شود.
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در خطبه‏‌هاى نماز جمعه تهران‏ (25 آذر 1379)

 "امروز اسرائیل احساس می‌ کند که در مقابل مبارزان فلسطینی‌ هیچ راه صحیح و منطقی‌ در مقابلش نیست. این ب هخاطر ایستادگی‌ آن ملت است؛ چون آن ملت ایستاده است. یک روز دشمنِ آنها از امروز ضعیفتر بود، اما توانست بر ملت فلسطین تسلّط پیدا کند؛ چون مقاومت نبود. امروز دشمنشان صد برابر از آن روز قویتر است، اما در مقابل ملت فلسطین دچار ناتوانی‌ است؛ چون این ملت ایستاده و قیام کرده است . معنای‌ یک روز دشمنِ آنها از امروز ضعیفتر بود، اما توانست بر ملت فلسطین تسلّط پیدا کند؛ چون مقاومت نبود. ایستادگی‌ امت اسلامی‌ در هر نقط های‌ که باشد، این است.امروز همین جمعیت فلسطینی‌ مظلوم که روزانه دچار مصائب و قساوتهای‌ رژیم صهیونیستی‌ هستند، توانست هاند آن رژیم ظالم و ناحق را دچار اختلال کنند. امروز بسیاری‌ از کشورهای‌ عربی‌ و همسایه های‌ فلسطین، اگر مورد تهاجم اسرائیل نیستند، به برکت مقاومتی‌ است که آن مردم مظلوم می‌ کنند. آنها به گردن همه امت اسلام و ملتهای‌ عرب – بخصوص همسایگان فلسطین – حقّ بزرگی‌ دارند."
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام در سالروز عید سعید مبعث‏ (2 مهر 1382)

سایت بچه های قلم


[ پنج شنبه 90/10/15 ] [ 8:0 صبح ] [ آیه ] [ نظر ]

 

ما در مقابل هر تهدید ، تهدید می کنیم . هرکسی فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در مخیله اش خطور کند ، باید خود را آماده دریافت سیلی های محکم و مشت های پولادین کند .

 

امام خامنه ای (حفظه الله)


[ دوشنبه 90/8/23 ] [ 1:32 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

آنچه که برای همه ما ، برای همه بسیجیان عزیز ، برای همه جوان ها در هر نقطه ای از این عرصه عظیم که مشغول کار هستند باید به عنوان شاخص مطرح باشد عبارت است از این سه عنصر : بصیرت ، اخلاق ، عمل به هنگام و به اندازه 
                  فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان قم 
                                                                  89/8/2


[ دوشنبه 89/9/1 ] [ 12:35 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

آنچه که امروز آماج حمله نظام استکبار جهانی است اصل اسلام عزیز و قرآن مجید است. صراحت مسکتبران در دشمنی با جمهوری اسلامی ناشی از صراحت ایران اسلامی در مقابله با استکبار است و تظاهر آنها به دشمن نبودن با اسلام و دیگر مسلمانان دروغی بزرگ و فریبی شیطانی است .
                                                      
   مقام معظم رهبری


[ پنج شنبه 89/6/25 ] [ 10:29 صبح ] [ آیه ] [ نظر ]

« حرف من به مدیران و به برنامه ریزان و مسئولان کشور این است : این جمعیت عظیم جوان در کشور را یک رودخانه ی مواج و پر فیض بدانید . این رودخانه به طور مستمر جریان دارد و سال ها بعد از این هم جریان خواهد داشت . دو گونه میتوان با این رودخانه برخورد کرد : یک برخورد این است که شما بنشینید عاقلانه ، خردمندانه و با شیوه ی علمی اولا اهمیت این رودخانه را بشناسید ثانیا نقاط و مراکزی را که به آب این رودخانه احتیاج دارند بشناسید  ثالثا برنامه ریزی و کانال کشی کنید و آب را به آنجایی که نیاز است هدایت کنید . آنگاه هزاران مزرعه و باغستان از این نعمت بی دریغ الهی سرسبز و هر نقطه ی ویرانی آباد خواهد شد . شما میتوانید این رودخانه مواج را به پشت سدهای انرژی ساز هدایت کنید و یک منبع عظیم انرژی به وجود بیاورید و کل کشور را به فعالیت و تلاش وادار کنید .
برخورد دیگر این است که این رودخانه فیاض و مواج را به حال خود رها کنید ، روی آن فکر نکنید ، برای آن برنامه ریزی نکنید و قدر آن را ندانید . نتیجه چه می شود ؟ نه تنها مزارعی خشک خواهد شد بلکه خود این آب هم هدر خواهد رفت . در بهترین شکل آب این رودخانه وارد آبهای شور خواهد شد و هرز خواهد رفت و شکل دیگرش این است که به باتلاق و مرکز تجمع انواع و اقسام آفتها تبدیل شود و شکل بدترش این است که به یک سیل تبدیل شود و همه ی دستاوردهای ملت را تخریب کند .
اگر برنامه ریزی و دقت و کار نشد ، این نتایج را به دنبال خواهد داشت .  »
                                                               مقام معظم رهبری - 12 اردیبهشت 1380  مصلای رشت


[ یکشنبه 89/6/7 ] [ 11:47 صبح ] [ آیه ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 158529

کد موزیک الما

موضوعات وب