سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگــر انفـــرادی
قالب وبلاگ

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد

لطف شما همیشه درد مرا التیام داد

 

 

ای صفای قلب زارم     هرچه دارم از تو دارم ...


[ جمعه 93/6/14 ] [ 6:0 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

گابریل گارسیا مارکز قلم را زمین گذاشت.
                                                         روزنامه ابتکار- شنبه 30فروردین 1393
 

گابوی عزیز دیدار به قیامت
 

روشنفکران سرزمین من در واقعه مرگ تو از همه رمان های تو گفتند و نوشتند ، اما حتی اشاره ای کوتاه هم به این نکته نکرده اند که دولت آمریکا 30 سال ورود تو را به سرزمین آمریکا ممنوع کرده بود. درست مثل ندادن ویزا به ابوطالبی سفیر دولت جمهوری اسلامی ایران به جرم حضور در اشغال لانه جاسوسی آمریکا.
 

روزنامه ها ، نه ببخشید روشنفکران ، باز هم ببخشید بعضی از روشنفکران سرزمین من در این ایام بسیار از تو می گویند و می نویسند. اما تعجب من از این است چرا اشاره ای به عقاید و آراء سیاسی تو نمی کنند.
 

چرا نمی گویند کتابهای تو حتی سالیان دراز مورد تحریم دولت آمریکا و رژیم های وابسته به آمریکا قرار داشته است.
 

این بعضی از روشنفکران سرزمین من همان هایی هستند که به دولت پیشنهاد دادند که به جای ابوطالبی فرد دیگری را معرفی کن تا بین آمریکا و ایران چالش بیشتر از این که هست نشود !
 

پیدا کنید پرتقال فروش را  ...


[ یکشنبه 93/1/31 ] [ 10:9 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

چندی پیش در روزنامه به مطلبی برخوردم از محمدحسین جعفریان که به نظرم بسیار جالب اومد و دیدم واقعا جای بسی تأمل است و نوشتنش در سنگرم خالی از لطف نیست ...

واما ...

لابد شما هم شنیده اید ، صدا و سیما یک فراخوان داده و از عموم مردم خواسته سوالات مورد نظرشان را از نامزدهای ریاست جمهوری بپرسند .گفتند هم این پرسش ها را دسته بندی کرده و در مناظره ها از آنها می پرسند و هم به بهترین سوال ها ج.ایز نفیس می دهند !
دست برقضا ما هم که مثا ارسطو سریال پایتخت دلمان هوای دیگ زودپزهای صدا وسیما را کرده ، به عشق جایزه نفیس دست به قلم شدیم و بیست سوال مطرح کردیم ، هر سوال یک نمره :

 

1- ببخشید ! گوجه فرنگی در محله شما کیلویی چند است ؟
2-غیر از شهید چاوز دو بسیجی دیگر را با آن درجه از اخلاص از همان مناطق جغرافیایی نام ببرید .
3- دو ضربدر دو میشود چند تا ؟ ( این سوال را محض احتیاط حتما از همه نامزدها بپرسند . مطمئن شوند طرف معنی عدد و آمار و درصد و اینها را بلد است ! )
4-در دولت شما پراید از یک کنار کیلویی چند پای ملت در میاد ؟
5- یک زیارتنامه بنویسید . (این سوال کتبی است )
6- دریاچه ارومیه در کدام قسمت کشور واقع شده است ؟
7-گردو را پوست کنده دوست دارند یا سبز ؟
8-کشور کوچک انگلیس در کدام قاره واقع است ؟
9- اونی که لولو برد دقیقا اسمش چی بود ؟
10- اگر شما یا رفیقتان رأی نیاورید چه می کنید ؟
11- اینقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دونتون ...  (این سوال استثنائاجای خالی و به صورت چهارجوابی باشد .راه دیگریندارد) الف:بهار بشه !   ب: تابستون بشه ! ج:پاییز و زمستون بشه ! د: پاره بشه دیگه !
12- هاله جز سازمان ملل در چه مکان های دیگری به سراغ شما می آید ؟
13- فی البداهه چند بیت شعر بسرایید .
14-اگر دو زار بذارین تو جیب مردم چند بار هوار می کشین ؟
15- مشا کلا در کدام استان کشور قرار دارد ؟
16- آیا بدون عموپورنگ و امیر محمد قادر به ادامه حیات هستید ؟
17- نمازجماعت تو هواپیما مسیر نیویورک حال میده نه ؟
18- منوریل یا مترو ؟
19- سه هزار میلیارد چند تا صفر دارده ؟
20- ملت ایران قهرمان است . (این سوال نیست فقط این جمله گفته و عکس العمل نامزد بررسی شود )


[ جمعه 92/2/20 ] [ 8:27 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

توهم خود بزرگ بینی و خود مهم بینی !!  دردی است که گریبان بسیاری از افراد را گرفته است .
دردی که اکثر اوقات درمانی ندارد جز اینکه آن شخص خوار و ذلیل شود و بفهمد که خبری جایی نبوده و نیست و از توهمش بیرون بیاید .


در مذاکرات آلماآتی 2 مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در پاسخ به اظهار نظر خبرنگار ایرانی که پرسید : شما از اجماع جهانی در نگرانی  از برنامه هسته ای ایران سخن می گویید ، اما دو سوم اعضای سازمان ملل شامل کشورهای عضو جنبش عدم تعهد حامی برنامه هسته ای ایران هستند را نادیده می گیرید ، گفت : منظور من از جهان اروپاست !!
این همان توهمی است که در طول تاریخ بسیاری از افراد و قدرتهای سیاسی ، اقتصادی و نظامی را در برگرفت و در نهایت به نیستی و نابودی کشاند . 


[ چهارشنبه 92/1/21 ] [ 12:12 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

پیام نوروزی رئیس‌جمهور با ادبیات نسبتا خوبی شروع شد اما به‌مرور تبدیل به مانیفست سیاسی یک جریان خاص گردید که در برخی محافل سیاسی از آن به‌عنوان «حلقه انحرافی» یاد می‌شود که سرکرده آن یکی از نزدیکان شخص رئیس‌جمهور است.
پس از دعای تحویل سال و اعلام آغاز سال جدید، ایرانیان عادت کرده‌اند که سال نوی خود را با پیام‌های نوروزی دو مقام ارشد کشور آغاز کنند: «پیام نوروزی مقام معظم رهبری» و «پیام نوروزی ریاست جمهوری.»
آغاز سال 92 هم از این قاعده مستثنی نبود. رهبری عالی‌قدر انقلاب اسلامی پیام نوروزی خود را با ذکر دعای تحویل سال و سپس ادای احترام به مقام «صدیقه طاهره سلام‌الله علیها» آغاز کردند و سپس با مروری بر سال 91، راهبرد سال 92 را برای آحاد ملت و مسوولان روشن کردند. سال 92، توسط رهبر انقلاب اسلامی، سال «حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی» نامیده شد.
یکی از نکات مهم در پیام رهبری انقلاب اسلامی چون پیام‌های هرساله ایشان، جامعیت آن بود. رهبری پیامی ملی را صادر فرمودند که تک‌تک افراد ملت ایران را در برمی‌گرفت. مخاطب پیام جناحی خاص نبود و موفقیت جریان خاصی را در انتخابات آتی مدنظر قرار ندادند.
پس از آنکه ملت ایران پیام نوروزی رهبری را شنیدند، طبق معمول به‌انتظار پیام ریاست‌جمهوری نشستند. پیام رئیس‌جمهور هم با ادبیات نسبتا خوبی شروع شد اما به‌مرور تبدیل به مانیفست سیاسی یک جریان سیاسی خاص گردید که در برخی محافل سیاسی از آن به‌عنوان «حلقه انحرافی» یاد می‌شود که سرکرده آن یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور است.

رئیس‌جمهور که بر این باور بود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران وضع شده‌اند تا تلاش‌های دولت‌های نهم و دهم را مخدوش کنند، خیلی سریع و بدون اشاره رنج شدید اقتصادی مردم که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، در آن پاره‌ای سهل‌انگاری‌ها و کوتاهی‌ها هم نقش دارند، به‌سراغ مبحث انتخابات رفت و سپس ضمن ذکر اینکه در این انتخابات انرژی ملت که تجلی قدرت خداست، آزاد شده و موانع را برطرف خواهد کرد، وارد گفتمان بهارمحوری شد که شعار اصلی همان جریان خاص در انتخابات شناخته شده است.
دکتر احمدی نژاد برخلاف رهبرمعظم انقلاب اهم سخنان خود را به انتخابات پیش روی تخصیص داد و به نحوی دیگر شائبه دخالت گروهها و افراد مختلف در نتیجه انتخابات را کلید زد.
ایشان سابقا طی سخنرانی عمومی عنوان کردند که همه ساختارهای نظام را در قالب قانون اساسی کشورقبول دارند  و این همان مسئله ای است که سیدمحمدخاتمی در ابتدای ریاست جمهوری اش عنوان کرد که ولایت فقیه را درچارچوب قانون اساسی قبول دارد و این در حالیست که فقه پویای شیعه در دوران غیبت همه ساختارهای حکومت اسلامی را بر اساس ولایت فقیه ممکن و میسر می داند.
یکی از نکات قابل تامل در سخنان رئیس جمهور عدم اشاره ایشان به اسلام و مسلمانان و دهه فاطمیه(س) پیش روی می باشد و در نقطه مقابل ایشان بهار را به جامعه بشری تبریک گفت و باحفظ ابرام بر انسانیت از بیداری عمومی به جای بیداری اسلامی سخن به میان آورد.
سخنان رئیس جمهور در پیام نوروزی را اگر منطبق بر قرینه های سخنان سابق ایشان بررسی کنیم به نتایج فوق العاده مهم و حساسی دست پیدا می کنیم که بدلایل واضح و مبرهن این مقاله از آن اغماض می کند.
از طرفی سخنان عنوان شده در چند سال اخیر توسط حلقه ی انحرافی نشان می دهد که این حلقه تمایل زیادی دارد تا با ترکیب مفاهیم مقدسی چون مهدویت با مفاهیم طبیعی چون بهار و ایجاد تناسب بین بهار با ظهور انسان کامل، ادبیات جدیدی را از خود بروز دهد و به آن شناخته شود.
به‌عبارت دیگر، چون ولایت فقیه جانشینی حضرت ولی عصر (عج) محسوب می‌شود، اگر این جریان در میان عوام‌الناس خود را به ادبیات مهدویت مجهز کند نیاز چندانی نخواهد داشت تا بر تبعیت از ولی امر تاکید کند. برخی چهره‌های این جریان آن‌گونه که حتی در روزنامه‌های خارجی هم درز کرده است، بر لزوم کاهش نقش روحانیت در سیاست تاکید دارند.
گفتمان پیام نوروزی ریاست محترم جمهوری همچون گفتمان کلان ایشان از گفتمان رهبری دور شده است و ظاهرا این دور شدن همچنان ادامه دارد.
پیام رهبری پیامی ملی و در شان ملت ایران بود حال آنکه احمدی‌نژاد در پیام نوروزی خود از ادبیات سیاسی یک جناح خاص استفاده کرد و خط و نشان های انتخاباتی مصورکرد.

 

ادبیاتی که بنظر می رسد از هم اکنون خود را پیروز انتخابات آتی می داند و نتیجه ای غیر از آن را برنخواهد تابید.


سنت زشتی در حال بنیان نهاده شدن در دولت دهم است که همانا استفاده جناحی از تریبون‌های ملی است. پس از سخنرانی 22 بهمن، اکنون این دومین تریبونی است که در آن رئیس دستگاه اجرایی به حمایت از یک جناح سیاسی پرداخته است.
احمدی‌نژاد پیام نوروزی خود را با شعار انتخاباتی حلقه انحرافی به پایان برد با این حال نیروهای انقلاب همچنان امیدوارند که رئیس‌جمهور به گفتمان انقلاب اسلامی بازگردد.  

 


[ پنج شنبه 92/1/1 ] [ 10:15 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

من انتخابات آزاد را دوست دارم.
پدرم هم انتخابات آزاد را دوست دارد. حتی دایی‌ام هم انتخابات آزاد را دوست دارد.
دایی‌ام دیروز ظهر مهمان ما بود. ما ظهر آبگوشت داشتیم. دایی‌ام به مادرم گفت: خواهرجان! می‌خواستی دلمه هفت رنگ بپزی.
پدرم کمی ابرو درهم کشید و گفت: ما را چه به دلمه هفت رنگ. ما همه چیزمان یک رنگ است مثل خودمان!
مادرم گفت: باید دستور پختش را از دختر همسایه‌مان فائزه خانم بپرسم، اما پدرم گفت: فائزه خانم اگر آشپزی بلد بود که هر روز نمی‌رفت ساندویچ بخرد!

من از دایی‌ام پرسیدم: از کجا بفهمیم که یک انتخابات آزاد بوده است یا نه؟
دایی‌ام گفت: باید انتخابات برگزار شود بعد اگر آنکه ما می‌خواستیم رأی آورد می‌گوییم انتخابات کاملا آزاد بود اما اگر آنکه ما می‌خواستیم رأی نیاورد می‌گوییم انتخابات آزاد نبوده است!

من گفتم: خوب اینجوری که نمی‌شود، چون عده‌ای می‌گویند انتخابات آزاد بوده و عده‌ای می‌گویند آزاد نبوده است.

دایی‌ام گفت: بله این را خوب فهمیدی. راست می‌گویند که بچه حلال‌زاده به دایی‌اش می‌رود. وقتی کاندیدای ما رأی نیاورد می‌گوییم انتخابات آزاد نبوده است بعد این وسط، جر و بحث می‌شود و عده‌ای می‌گویند آزاد بوده و عده‌ای می‌گویند آزاد نبوده، بعد ما به عنوان عقل کل! می‌آییم وسط میدان و می‌گوییم برأی اینکه مشخص شود انتخابات آزاد بوده یا آزاد نبوده، بیایید رفراندوم برگزار کنیم تا بالاخره بفهمیم انتخابات آزاد بوده یا آزاد نبوده؟!

من گفتم: دایی جان! بعد اگر مردم رأی دادند که انتخابات آزاد بوده است آن وقت چه کار می کنیم؟

دایی ام گفت: اگر در رفراندوم گفتند انتخابات آزاد نبوده که همان چیزی است که ما می خواستیم و دوباره باید انتخابات برگزار کنیم آن هم انتخابات کاملا آزاد. اما اگر در رفراندوم گفتند که انتخابات آزاد بوده آن وقت دوباره می گوییم رفراندوم آزاد نبوده و باید دوباره رفراندوم برگزار شود تا ببینیم آیا مردم رأی می دهند به اینکه این رفراندومی که برگزار شد آزاد بوده یا آزاد نبوده.

من خندیدم و گفتم : بعد دوباره اگر مردم رأی دادند که رفراندوم هم آزاد بوده آن وقت چه کار می کنیم؟

دایی ام گفت: آن وقت دوباره می گوییم این رفراندوم هم آزاد نبوده و باید دوباره رفراندوم برگزار کنیم و آنقدر رفراندوم برگزار می کنیم تا مردم بگویند انتخابات آزاد نبوده، بعد دوباره انتخابات برگزار می کنیم و بعد اگر دوباره در انتخابات کاندیدای ما رأی نیاورد دوباره می‌گوییم انتخابات آزاد نبوده و دوباره باید رفراندوم برگزار کنیم!

 

ensha-l

 من از خوشحالی پریدم بالا و گفتم: خوب دایی جان! این همین کاری است که من همیشه انجام می‌دهم. وقتی داریم فوتبال بازی می‌کنیم هر وقت ببینم تیم ما دارد می‌بازد جر و بحث راه می‌اندازم و بازی را به هم می‌زنم تا دوباره از اول بازی کنیم، باز دوباره اگر دیدم داریم می‌بازیم دوباره بهانه می‌آورم و می‌گویم داوری را قبول ندارم و بازی را به هم می‌زنم و اینقدر این کار را می‌کنم تا تیم ما برنده شود!

دایی‌ام پوزخندی زد و گفت: احسنت به تو! من همیشه به مادرت می‌گفتم که پسرت بالاخره یک چیزی می‌شود . اصلاً خدا را چه دیدی شاید روزی مصلحت سنج شدی یا تئوری تمدنی دادی!

من کمی سرم را زیر انداختم و گفتم: ولی دایی جان ! دیگر هیچ تیمی حاضر نیست با تیم ما بازی کند، اسم تیم ما را گذاشته اند تیم قالتاق و دودوزه باز!

دایی‌ام گفت: نگران نباش! این به خاطر معصومیت دوران نوجوانی شماست. پا به سن که گذاشتید این‌ها برایتان عادی می‌شود و اسم این روش‌ها را می‌گذارید روش‌های کاملاً دموکراتیک که برای رسیدن به تیم وحدت ملی لازم است از این روش‌ها استفاده شود!

بعد دایی‌ام کمی صدایش را بالا برد و دستی بر پشتم زد و گفت: اما مگر موضوع قحط بود که درباره انتخابات آزاد می‌نویسی؟
من گفتم: معلممان گفته است بنویسم مجبورم وگرنه پس گردنی می‌ورم.

دایی‌ام گفت: معلمتان یا کله‌اش بوی قورمه سبزی می‌دهد یا به کله گنده‌ها وصل است! اما من گفتم: نه دایی جان! معلم ما همیشه از چندرغاز حقوقش می‌نالد و می‌گوید آه در بساط ندارد.
دایی‌ام خندید و گفت: تو هنوز بچه‌ای نمی‌فهمی و زود قضاوت می‌کنی، روزی که ده میلیارد تومانش را رو کرد دم خروسش نمایان می شود!…..

آقا نزن….آقا تو رو خدا نزن…

آقا ما که نگفتیم، دایی‌مون گفته!!!


[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 9:58 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

درشت ترین تیتیر امروز رونامه ها ، این دو کلمه است :
" امام آمد "
این کلمه حقی است که از زبان تاریخ شنیده میشود .
و کلمه "حق"  هم دو حرف بیشتر نیست .
آری ... "امام " است و "آمده " است .
پس از پانزده سال دوری از وطن و پانزده سال "جهاد" در "هجرت" امام اینک فاتح و پیروز می آید .
اینک تهران قلب عالم است .
چراکه قلب ایران در فرودگاه مهرآباد می تپد .
و جان این امت به تن بازگشته است .
و تهران چه سعادتمند است ...
و امروز چه پر برکت است و چه "یوم الله" بزرگی است .
اینک تهران با نبض امام می تپد ...
و دیده های امت که سالیانی به در بود ، اینک امام را در بر گرفته است .

امام از آن ملت است و ملت از آن امام ، و همه برای "اسلام "


[ پنج شنبه 91/11/12 ] [ 10:0 صبح ] [ آیه ] [ نظر ]

یاران مهدی کجایند ؟... و کیستند ؟ ... و کجایی اند ؟

یاران مهدی را باید در میان سلاح بردوشان و جان برکفان و مبارزان و سنگرنشینان و خدمتگزاران به این انقلاب و تقویت کنندگان سپاه دین و حرمت گزاران به خون شهیدان یافت.
نه در ساکتان و بی تفاوتان !
نه در رفاه زدگان و زندگی دوستان !
و نه در عافیت طلبان و دین فروشان و دنیا خران و کلاشان و عیاشان !

آیا می توان عاشق مهدی دانست ، کسی را که از خط "نائب مهدی" دور و کنار باشد ؟!
آیا می توان کسی را منتظر ظهور دانست که نسبت به درگیری حق و باطل بی طرف باشد ؟!
آیا می توان اهل ولایت دانست ، کسی را که ولایت جور را می پذیرد و سکوت و سازش میکند ؟!

" غفلت نگر که پشت به محراب کرده اند
                                        در کشوری که قبله نما موج می زند
"  ...


[ یکشنبه 91/11/1 ] [ 11:15 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]

مشهد ما دیدینیه شهر قشنگ و خوبیه
                    مسافرای جور بجور به شهر ما زیاد میه
آب و هواش خیلی خوبه معروفه که معتدله
                    ای شهر پر صفای ما جای آدمای اهل دله
بهشت واقعی مخی توی مشد مصوره
                    بری که از نور امام هشتمین منوره
صحن عتیق و منظرش روضه رضوونه بگو
                    حق ندره پا بیذره به اونجه هیچکه بی وضو
تنگ غروب یک دفه و یک دفه یم وقت سحر
                    نقار خنش نماز خوناره مکنه زودی خبر
سیر نمره آدم ازو گنبد و از گلدسته ها
                    صفا دره دیدن او سر در و ایوون طلا
سقا خنه ی طلایی و پنجله و او ساعتاش
                    کفترای حضرتی و پاش دادن او گندماش
صحن نو و او اییون و کشیک خنه و او خادماش
                    از هر نژاد و هر زبون از زوارای با صفاش
موزه و اشیاء عتیق و قیمتی و دیدنیش
                    کتابخانه ی قشنگ شو با او کتابای غنیش
مسجد گوهر شاد ما با جمع کاشیکاریاش
                    گنبد سبز کاشی و با او دوتا مناره هاش
دیدنیه بیخودی نیست که مکشن رنج سفر
                    از همه جای دنیا هی مردا و زن ها سر به سر
مشهد ما بهشته و بهشته روی زمینه
                    هرشیعه ای دلش مخه که شهر مار ببینه
خدایا قسمت تموم آرزومندا بکن
                    هرکه زیارتشه مخه حاجتشه روا بکن


[ شنبه 91/7/8 ] [ 7:22 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 1:22 عصر ] [ آیه ] [ نظر ]
   1   2   3   4      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 158517

کد موزیک الما

موضوعات وب